DJI Air 3 vs Air 2S vs Mini 3 Pro: کدام یک را انتخاب کنم
30
شهریور 1402
0 نظر

DJI Air 3 vs Air 2S vs Mini 3 Pro: کدام یک را انتخاب کنم

پهپادهای دوربین دار تبدیل به یک همراه ضروری برای مسافران شده اند. از آنها برای ثبت نقاط دیدنی، مناظر حماسی یا فقط لحظات تصادفی روزانه خود استفاده کنید، چشم انداز خیره کننده ای از هر ماجراجویی را ارائه می دهند.

با انتشار اخیر DJI Air 3، گزینه های بسیار عالی تری برای انتخاب وجود دارد. اما کدام پهپاد برای شما انتخاب مناسبی است؟ Air 3 در مقایسه با Air 2S و Mini 3 Pro چه ارتقاءهایی دارد؟

 

در این مقاله، DJI Air 2S، Mini 3 Pro و DJI Air 3 جدید را از همه راه‌های کلیدی با هم مقایسه می‌کنیم و به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک می‌کند.

طراحی و قابلیت حمل

DJI Air 3

DJI Mini 3 Pro

DJI Air 2S

720 گرم

< 249 گرم

595 گرم

تا شده:

207×100.5×91.1 میلی متر

(L×W×H)

تا شده:

145×90×62 میلی متر

(L×W×H)

تا شده:

180×97×77 میلی متر

(L×W×H)

 

وقتی صحبت از طراحی و قابلیت حمل به میان می آید، Mini 3 Pro حرف اول را می زند. همانطور که از نام آن پیداست، این پهپاد فوق العاده جمع و جور و سبک است و تنها 249 گرم وزن دارد و آن را به یک پهپاد بسیار قابل حمل و حمل آسان تبدیل می کند .

 

اما در حالی که Air 3 کمی بزرگتر و سنگین تر است، در مقایسه با سایر پهپادهای هم رده خود همچنان قابل حمل است.

عملکرد دوربین

DJI Air 3

DJI Mini 3 Pro

DJI Air 2S

دوربین زاویه عریض 1/1.3 اینچی CMOS

دوربین تله متوسط ​​1/1.3 اینچی CMOS 3x

CMOS 1/1.3 اینچی

1 اینچ CMOS

4K/100fps

4K/60 فریم بر ثانیه

5.4K/30fps

48 مگاپیکسل

48 مگاپیکسل

20 مگاپیکسل

D-Log M/HLG

D-Cinelike

طبیعی

 

عملکرد دوربین جایی است که DJI Air 3 می درخشد. Air 3 دارای اولین سیستم دوربین دوگانه اصلی سری Air است که یک دوربین زاویه باز 1/1.3 اینچی CMOS و یک دوربین تله متوسط ​​1/1.3 اینچی CMOS 3x در بدنه ای براق و جمع و جور تعبیه شده است. اندازه سنسور این دو دوربین یکسان است اما فواصل کانونی متفاوتی دارند و کیفیت تصویر ثابت و امکانات تصویربرداری پویاتری ارائه می‌دهند.

هر دو دوربین توانایی تولید عکس‌های خیره‌کننده 48 مگاپیکسلی را دارند که جزئیات پیچیده را به نمایش می‌گذارند، تجربه بصری واقعی را ارائه می‌دهند و در صورت نیاز، امکان برش بدون زحمت پس از تولید را فراهم می‌کنند.

دو سنسور CMOS 1/1.3 اینچی Air 3 همچنین امکان پشتیبانی از ISO دوگانه و خروجی مستقیم ویدیوی 4K/60fps HDR را بدون برش می‌دهد. در نتیجه، فیلم‌های ثبت‌شده توسط هر دو دوربین دارای رنگ‌های پر جنب و جوش، انتقال صاف در نور است و تصاویری دقیق نفس‌گیر ارائه می‌دهد که مطمئناً هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

DJI Air 2S که به سنسور تصویر 1 اینچی و پیکسل‌های بزرگ 2.4 میکرومتری مجهز شده است، می‌تواند جزئیات خیره‌کننده را ثبت کند، اما تنها با یک دوربین، عکس‌های پویا ارائه شده با Air 3 به سادگی امکان‌پذیر نیست.

 

در حالی که Mini 3 Pro قابلیت های دوربین قابل احترامی را ارائه می دهد، سنسور کوچکتر آن کیفیت کلی تصویر آن را محدود می کند.

عملکرد پرواز

DJI Air 3

DJI Mini 3 Pro

DJI Air 2S

46 دقیقه

حداکثر زمان پرواز

47 دقیقه

حداکثر زمان پرواز

31 دقیقه

حداکثر زمان پرواز

سنجش موانع همه جانبه

سنسین موانع سه جهتی

سنجش موانع در 4 جهت

DJI O4

انتقال 20 کیلومتر، 1080p/60 فریم در ثانیه

DJI O3

انتقال 12 کیلومتر، 1080p/30fps

DJI O3

انتقال 12 کیلومتر، 1080p/30fps

 

هر سه پهپاد عملکرد قابل توجهی از پرواز ارائه می دهند، اما تفاوت هایی وجود دارد که باید در نظر گرفت. Air 3 دارای قابلیت تشخیص موانع در همه جهات است که تجربه پرواز ایمن تری را تضمین می کند. همچنین حداکثر زمان پرواز طولانی 46 دقیقه را ارائه می دهد که به شما زمان بیشتری برای کاوش، برنامه ریزی عکس ها و اجرا می دهد.

 

Mini 3 Pro در حالی که از نظر عملکرد کم نیست، از همه طرف دارای حسگر موانع نیست.

هاب شارژ باتری جدید Air 3 با عملکرد مبتکرانه انتقال نیرو، تجربه شارژ را متحول می کند.

 

به سادگی با فشار دادن و نگه داشتن دکمه عملکرد، می توانید نیروی باقی مانده را از چندین باتری به باتری با بالاترین توان باقی مانده منتقل کنید. این ویژگی هوشمند تضمین می‌کند که باتری کاملاً شارژ بیشتری دارید، که اگر می‌خواهید یک پرواز کامل دیگر را در شرایطی که گزینه‌های شارژ محدود است انجام دهید، بسیار مفید است.

 

یکی دیگر از ارتقاء قدرتمند Air 3 انتقال ویدئو است. انتقال ویدئوی نسل بعدی O4 حداکثر برد 20 کیلومتری را با پایداری افزایش یافته و یک فید زنده با حداکثر کیفیت 1080p/60fps برای اطمینان از مشاهده فوق‌العاده روان فراهم می‌کند.

ویژگی های هوشمند

DJI Air 3

DJI Mini 3 Pro

DJI Air 2S

ActiveTrack 5.0

ActiveTrack 4.0

ActiveTrack 4.0

MasterShots

MasterShots

MasterShots

نقطه راه

/

/

/

تیراندازی عمودی

/

 

هر سه پهپاد مجهز به ویژگی های پرواز هوشمند هستند که تجربه کلی کاربر را بهبود می بخشد. اینها شامل ActiveTrack است که به پهپاد اجازه می دهد تا به طور خودکار یک سوژه را ردیابی و دنبال کند ، و MasterShots که ویدیوهای سطح حرفه ای را با حداقل تلاش ایجاد می کند.

 

یکی از ویژگی های برجسته Mini 3 Pro عکاسی عمودی واقعی است، جایی که گیمبال می تواند به صورت فیزیکی 90 درجه بچرخد تا بدون نیاز به برش یا تغییر اندازه، فیلمی را که برای رسانه های اجتماعی فرمت شده است، ضبط کند.

 

برای اولین بار، ویژگی Waypoint اکنون در سری Air موجود است. برای دستیابی به حرکات دشوار دوربین و تک‌برداشت‌های خیره‌کننده، از قبل مسیرهای پرواز و اقدامات عکسبرداری را برای Air 3 برنامه‌ریزی کنید. همچنین می‌توانید مسیرهای پرواز را ذخیره کنید تا در زمان یا تاریخ دیگری همان حرکت را با دقت تکرار کنید، و در را به روی عکس‌های تایم لپس طولانی‌مدت باز کنید که انتقال‌هایی مانند روز به شب یا فصل به فصل را ثبت می‌کنند.

Air 3 به لطف ActiveTrack 5.0 جدید، که طیف وسیع تری از امکانات خلاقانه را در اختیار کاربران قرار می دهد، ارتقای بزرگی در عملکرد ActiveTrack ارائه می دهد. ActiveTrack 5.0 با بهره گیری از فناوری پیشرفته تشخیص سوژه، از چندین حسگر بینایی به طور همزمان برای شناسایی و تمایز سوژه ها از اشیاء اطراف استفاده می کند و به طور موثر سوژه را در کادر قفل می کند.

 

این ویژگی ردیابی پیشرفته امکان تنظیم یکپارچه زوایای ردیابی را فراهم می کند که نتایج صاف و طبیعی تری را ارائه می دهد. علاوه بر این، به لطف محیط پیشرفته و الگوریتم‌های حسگر سوژه، DJI Air 3 به سرعت به حرکات سوژه و نشانه‌های محیطی پاسخ می‌دهد و به طور استراتژیک یک مسیر ردیابی بهینه را برنامه‌ریزی می‌کند.

کنترل از راه دور

DJI Air 3

DJI Mini 3 Pro

DJI Air 2S

RC 2

RC

RC

 

Air 3 با DJI RC 2 به روز شده سازگار است. در مقایسه با DJI RC، عملکرد DJI RC 2 برای عملکرد کلی نرم تر به طرز چشمگیری بهبود یافته است. راه حل انتقال ویدئو ارتقا یافته است و سیستم آنتن از 1T2R به 2T4R ارتقا یافته است.

 

با DJI Air 3 می توان از انتقال ویدئو O4 استفاده کرد. DJI RC 2 دارای دو آنتن داخلی و دو آنتن خارجی است و امکان تنظیم زاویه را برای آنتن‌های دوگانه خارجی برای دستیابی به جلوه‌های انتقال ویدئو بهینه می‌کند.

قیمت

قیمت اغلب یک عامل تعیین کننده برای بسیاری از مصرف کنندگان است. Mini 3 Pro گزینه مقرون به صرفه تری است و برای مبتدیان یا کسانی که به دنبال محدود کردن هزینه های خود هستند مناسب است. 

DJI Air 3 Fly More Combo (DJI RC 2)

DJI Air 3 با ویژگی‌های پیشرفته و عملکرد دوربین برتر، قیمت بالاتری دارد، اما برای علاقه‌مندان و حرفه‌ای‌هایی که به دنبال بهترین عملکرد ممکن از یک پهپاد قابل حمل و سبک وزن هستند، مناسب است.

    DJI Mini 3 Pro (DJI RC-N1)

    نتیجه

    انتخاب بین DJI Air 3، Mini 3 Pro و DJI Air 2S در نهایت به نیازها و بودجه خاص شما بستگی دارد. اگر حمل و نقل و مقرون به صرفه بودن اولویت اصلی شماست، Mini 3 Pro یک انتخاب محکم است. 

    با این حال، اگر به عملکرد فوق‌العاده دوربین، تشخیص موانع و ویژگی‌های پیشرفته اهمیت می‌دهید، DJI Air 3 برنده واضح آن است. آنچه را که از یک پهپاد دوربین دار می خواهید و نیاز دارید و اینکه چگونه با ویژگی های ذکر شده در بالا مطابقت دارد را در نظر بگیرید و باید بتوانید بر اساس ترجیحات و بودجه خود تصمیم مناسبی بگیرید. 

    هر پهپادی را که انتخاب کنید، هر سه کیفیت و عملکرد استثنایی را ارائه می‌کنند که به راحتی می‌تواند تجربه عکاسی هوایی و فیلم‌برداری شما را بالا ببرد و فیلمی از ماجراجویی بعدی‌تان را ارائه دهد که دوستش خواهید داشت.

    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد