بهترین دوربین اکشن در سال 2023: راهنمای مختصر دوربین اکشن
7
آذر 1402
0 نظر

بهترین دوربین اکشن در سال 2023: راهنمای مختصر دوربین اکشن

انتخاب یک دوربین اکشن می‌تواند دلهره‌آور باشد، اما می‌توانید با بررسی دقیق دوربین مناسب را پیدا کنید. این مقاله مملو از نکات عملی است که به شما کمک می کند دوربین مناسب را پیدا کنید تا سفر فیلمبردار خود را شروع کنید!

 

دوربین اکشن برای چیست؟

دوربین‌های اکشن برای ضبط فعالیت‌های با شدت بالا، مانند ورزش یا تفریح ​​در فضای باز، عالی هستند! مبتدیان و متخصصان به طور یکسان از انتخاب یک دوربین کامپکت با کیفیت تصویر خوب، تثبیت کننده عالی و آب بندی آب و هوا بهره مند خواهند شد.

 

دوربین های اکشن برای ورزش

با دوربین‌های اکشن کوچک و بادوام، اکنون می‌توانید هیجان و هیجان ورزش‌های زمستانی مانند اسنوبورد، اسکی و یخ نوردی را به اشتراک بگذارید. سایر ورزش‌های پرسرعت مانند دوچرخه‌سواری کوهستانی، مسابقه با گاری، و دوچرخه‌سواری در خاک نیز از این دوربین‌ها استفاده کرده‌اند. ثبت هر پیچ و تاب و چرخش با جزئیات هر چه بیشتر ضروری است! دوربینی با فوکوس خودکار سریع و دقیق و یک سنسور بزرگ بهترین گزینه برای ثبت تمام حرکات سریع خواهد بود. هنگام انتخاب یک دوربین اکشن برای ضبط ورزشی، به موارد زیر توجه کنید:

  • سنسوری با ابعاد حداقل 22 تا 25 میلی‌متر که می‌تواند با کیفیت 4K عکس‌برداری کند
  • پشتیبانی از سرعت 60 فریم در ثانیه - 120 فریم در ثانیه، بنابراین می توانید از crisp slo-mo استفاده کنید

دوربین های اکشن برای وبلاگ نویسی روزانه

وبلاگ برای مدتی رایج بوده است. اکنون که چنین دوربین های کامپکت توانمندی در دسترس هستند، شروع به کار بیش از هر زمان دیگری در دسترس بوده است. اگر قصد دارید روزانه فیلم و عکس بگیرید، یک دوربین بادوام و آسان برای استفاده می خواهید. گرفتن هر شات حساس بدون نگرانی به این معنی است که شما همچنان می توانید در لحظه ضبط خود باشید. دوربینی که می‌تواند موقعیت‌های دشوار را بدون توجه به شدت و شدت تحمل کند و برای گرفتن فیلم عالی به کنترل‌های پیچیده نیاز ندارد، عکاسی روزمره را بسیار راحت می‌کند. علاوه بر این، عمر باتری خوب و احساس راحتی در دست برای استفاده روزمره ایده آل خواهد بود. هنگام انتخاب دوربین اکشن vlogging، به دنبال موارد زیر باشید:

  • کیفیت صدای خوب و سازگاری با میکروفون خارجی
  • دیافراگم باز (f/1.8 یا بیشتر)
  • عمر باتری طولانی مدت

دوربین های اکشن برای عکس های به سبک سینمایی

دوربین‌های اکشن معمولاً مقرون به صرفه‌تر از دوربین‌های فیلمبرداری سنتی هستند، و آنها را به انتخاب خوبی برای فیلمسازانی با بودجه کم که هنوز هم می‌خواهند فیلم‌هایی با کیفیت بالا ثبت کنند، تبدیل می‌کند. دوربین های اکشن به گونه ای ساخته شده اند که در شرایط سخت مقاومت کنند و آنها را به انتخاب خوبی برای فیلم برداری در محیط های چالش برانگیز مانند زیر آب یا آب و هوای شدید تبدیل می کند. طراحی کوچک و سبک دوربین های اکشن حمل و استفاده از آنها را در تنظیمات مختلف آسان می کند. این باعث می‌شود آنها برای فیلمبرداری در فضاهای تنگ یا در حال حرکت انتخاب خوبی باشند، جایی که دوربین بزرگ‌تر ممکن است کاربردی نباشد. هنگام انتخاب دوربین اکشن برای فیلم های سینمایی به این مشخصات توجه کنید:

  • دوام و ضد آب تا حداقل 10 متر
  • قابلیت حمل و اندازه 

مشخصات دوربین اکشن توضیح داده شده است

ما قبلاً به چند روش برای استفاده از دوربین اکشن اشاره کردیم. شما همچنین ایده های زیادی دارید، اما چگونه می توانید تشخیص دهید که دوربین اکشن مشخصات مورد نیاز شما را دارد؟ در اینجا شش موردی که باید در مورد مشخصات دوربین اکشن بدانید آورده شده است:

  • رزولوشن ویدیو: برای دوربین‌های اکشن، رایج‌ترین رزولوشن‌های ویدیویی 1080p (1920 x 1080)، 4K (3840 x 2160) و 2.7K (2704 x 1520) هستند. انتخاب بین وضوح به ترجیح کاربر برای کیفیت تصویر و استفاده مورد نظر از فیلم بستگی دارد.
  • نرخ فریم: محدوده معمولی از نرخ فریم برای دوربین‌های اکشن بین 24 تا 120 فریم در ثانیه است. نرخ فریم بالاتر، مانند 60 یا 120 فریم در ثانیه، برای فیلمبرداری اسلوموشن توصیه می شود، در حالی که نرخ فریم پایین تر، مانند 24 یا 30 فریم در ثانیه، برای استفاده عمومی مناسب است.
  • تثبیت‌کننده تصویر: رایج‌ترین فناوری‌های تثبیت‌کننده تصویر مورد استفاده در دوربین‌های اکشن، تثبیت‌کننده تصویر الکترونیکی (EIS) و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) هستند. EIS از نرم افزار برای تثبیت فیلم استفاده می کند، در حالی که OIS از سخت افزار فیزیکی برای تثبیت لنز دوربین استفاده می کند.
  • درجه‌بندی ضد آب: دوربین‌های اکشن اغلب دارای رتبه‌بندی ضدآب IPX8 هستند، به این معنی که می‌توانند بدون آسیب به مدت ۶۰ دقیقه در آب تا عمق ۱۰ متری (۳۳ فوت) غوطه‌ور شوند. برخی از دوربین ها دارای درجه بندی ضد آب بالاتری هستند، در حالی که برخی دیگر چنین نیستند. درجه ضد آب مورد نیاز به استفاده مورد نظر از دوربین بستگی دارد.
  • عمر باتری: عمر باتری برای دوربین‌های اکشن بسته به مدل دوربین و استفاده می‌تواند از 1 تا 4 ساعت متغیر باشد. عمر باتری طولانی تر برای عکاسی طولانی مدت یا فعالیت در فضای باز ضروری است. برخی از دوربین‌ها دارای باتری‌های قابل جابجایی هستند که امکان استفاده از باتری‌های یدکی را فراهم می‌کند، در حالی که برخی دیگر باتری‌های داخلی دارند.
  • اتصال: دوربین‌های اکشن اغلب دارای گزینه‌های اتصال Wi-Fi و بلوتوث هستند که امکان انتقال آسان فیلم به رایانه یا تلفن هوشمند و کنترل دوربین از راه دور را فراهم می‌کنند. سایر گزینه‌های اتصال، مانند GPS یا NFC، ممکن است در برخی مدل‌ها در دسترس باشند.

بهترین گزینه ها و گزینه های دوربین اکشن در سال 2023

کلید انتخاب یک دوربین اکشن این است که مشخص کنید برای چه چیزی از آن استفاده خواهید کرد، هر چند وقت یکبار از آن استفاده خواهید کرد و چقدر ویرایش می خواهید. با در نظر گرفتن این عوامل، می توانید مطمئن باشید دوربینی را انتخاب می کنید که مناسب نیازهای خلاقانه شما باشد.

Osmo Action 4

اخیراً، Action 4 به عنوان دوربین 1 اکشن 2023 توسط Digital Camera World رتبه بندی شد. کارشناسان آنها به طور گسترده محصولات را آزمایش و مقایسه می کنند تا به این نتیجه برسند.

 

ویژگی های کلیدی:

  • سنسور 1/1.3 اینچی & تصویربرداری خیره کننده در نور کم
  • 10 بیتی & عملکرد رنگ D-Log M
  • مقاوم در برابر انجماد عمیق عمر باتری طولانی مدت
  • 4K/120fps 155 درجه FOV فوق عریض
  • آزادسازی سریع مغناطیسی & ویدیوی عمودی بومی
  • 360 درجه افق ثابت
  • ضد آب تا 18 متر
  • دو صفحه لمسی تمام رنگی

 

با سنسور 1/1.3 اینچی، بهترین کیفیت تصویر در کلاس Osmo Action 4 در سناریوهای مختلف مانند دوچرخه سواری، غواصی و پیاده روی عالی است. با کیفیت تصویر خیره‌کننده و انعطاف‌پذیری بی‌نظیر، حتی زمانی که نورها کم می‌شوند، هیجان خام هر لحظه را ثبت کنید.

خلاقیت خود را با طیف لوازم جانبی و حالت های عکاسی Osmo Action 4 آزاد کنید. با گزینه های نصب همه کاره DJI، آن را روی کلاه ایمنی، دسته یا مهار سینه خود نصب کنید و چشم اندازهای منحصر به فردی را ثبت کنید که هیجان دوچرخه سواری را به نمایش می گذارد. با ویژگی‌هایی مانند حرکت آهسته، تایم لپس، و تنظیمات نوردهی سفارشی، می‌توانید ویدیوهای سینمایی ایجاد کنید که واقعاً روح ماجراجویی‌های شما را به تصویر می‌کشد

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد